معنی whoa در انگلیسی

کلمات در طول زمان معنی اصلی خودشون رو از دست میدن و معنی جدیدی رو به خودشون میگیرن. به همین خاطر بعضی اوقات دیکشنری ها هم نمیتونن خیلی کمک کننده باشن. در ادامه صحبت درباره معنی کلمات خاص انگلیسی امروز قصد داریم سراغ کلمه whoa بریم و معنی whoa در انگلیسی رو یاد بگیریم.

معنی whoa در انگلیسی قدیمی

کلمه whoa در گذشته توسط سوارکارها استفاده میشده. زمانی که یک سوارکار میخواسته که اسب بایسته میگفته whoa ولی الان نه اونقدر سوارکار داریم و نه این کلمه به اندازه قبل استفاده میشه و معنی اون هم تغییر کرده.

 

معنی whoa در انگلیسی جدید

معنی whoa در انگلیسی جدید هم تقریبا مثل معنی قدیمی اون هست اما با این تفاوت که به جای اینکه بخواهیم که اسبی بایسته از کسی میخواهیم که تند نره و آروم باشه. برای مثال کسی داره حرفی رو میزنه که برای ما تعجب برانگیز هست و همینطور داره میگه ولی ما میخواهیم ازش که صبر کنه و آروم تر بگه تا ما فرصت تحلیل و درک موضوع رو داشته باشیم. معمولا whoa رو چندین بار تکرار میکنیم مثل مثال پایین:

A: I’m getting a divorce and …

B: Whoa. Whoa. Whoa. what are you talking about?

A: my father says he won’t pay for my college education.

B: Whoa. Whoa. Whoa. He cannot do this to you!

معنی whoa برای تعجب

معنی دیگری که whoa داره برای نشان دادن تعجب هست. مثلا حرفی زده میشه یا چیزی رو میبینیم که باعث تعجب ما میشه و میگیم Whoa

Whoa! He is strong!!!

Whoa! that car is awesome.

نوشته های مشابه

‫2 سوال و جواب

  1. سلام
    متشکر، از مطالبتون لذت میبرم
    لطفا بار معنایی اصطلاحات رو هم بفرمایید، مثلا آیا whoa مودبانه هست یا نه، یا فقط برای یک گفتگوی صمیمانه مناسبه، یا اصلا بار معنایی منفی داره؟
    مثل اون چیزی که در مورد yo تاکید کرده بودید
    باز هم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا